Monday, June 6, 2011

Rumah Sewa

Hai hai...


Lama saya tak update blog kan. Bz dan kurang masa sebenarnya. Malah kekurangan idea juge sebenarnye hihi...

Let's see...what should I blog about for this entry? Nothing much I guess, except that I think I seriously need to rent a house.


Why?


Rumah family skarang jauh la ngan opis...penat sangat sbb 1 jam lebih perjalanan dia...jem teruk kat Federal Highway and LDP pule tu setiap hari...


And?

Sangat memakai duit utk perjalanan pergi balek keja sahaje. Rumah saya 105km dari opis, setiap 2 hari saje kene isi minyak rm50! Tol pule RM190! Minyak+tol=RM700++! Mcm nie macamana nak simpan duit utk masa depan? (erk) Sbb gaji slame nie pakai utk : money for parents, PTPTN, dan postpaid lagi. Hishh I have to think something!


So...


I rent a house! Hehe. I have a friend, Nadiah who agreed to rent a house with me. Bulan April dan May saya banyak mengabehkan mase mencari rumah sewa. Tehegeh2 gak la carik rumah sewa sorang2 dalam 2 bulan nie. Tapi saya benasib baek ada kawan baek yang paling banyak membantuu! He helped me looking up for infos, contact number and all. I really appreciate his help. And now, I found a nice lil house to rent! Seek no further oh Queen Amayu! :)




Quite well equipped! Kan? :)



I picked the master bedroom because I will share the room with Nadiah, so we need a wide space for our stuff. Only RM125 each person! Murah gak la kan? Untuk rumah sewa kat kawasan sesak kat Klang Valley nie hihi ;)


Alhamdulillah Allah membantu ku mencari rumah sewa yang menarik padakuu. Main purposes for renting a house are to save more money for the future and closer to opis so I won't get too tired from travelling far everyday! Kalau semua berjalan lancar, saya akan start buat sarang di sini mulai bulan July hoho..


Now I am happy. But wait! I get this feeling that things will not going be so easy as this. Selalunye saya macam tu lah. Jarang dapat sesuatu yang saya nak tanpe masalah idup. Jerih2 menepis rintangan baru lah dapat apa yang saya nak. Hahah ;)


Well then, stay tuned to My Show Goes On!





P/S: The Queen needs to sleep by now! :)

4 comments:

CikanoT said...

rumah sewa ko ni kat mane

Allin Amayu said...

CikanoT:

Kat subang. concept dia mcm tumpat solution, umah company hehe

impian.aku.dan.dia said...

lin, nnti aku melawat ko lg kt umah sewa..hihi..

Allin Amayu said...

hihi mari2. aku masakkan sedap2 untuk kooo. :)